بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته!

نازک آرای تن ساق گلی
که به جان اش کشتم
و به جان دادم اش آب.
ای دریغا! به برم می شکند.
نیما یوشیج

زیستن در سرزمین و نظام‌های بی‌ثبات مانند خانه ساختن بر دهانه‌ی آتش‌فشان است هر لحظه باید منتظر باشی تمام کشته‌ها و ساخته‌ها و پرورده‌هایت برباد و آتش رود و جز دود و خاکستر هیچ برجای نماند. تجربه‌ها انباشته نمی‌شود و بناها بالا نمی‌رود.
در سرزمینی که شدت ثقل زمین و نیروی جاذبه‌اش زیاد است هر چه اوج می‌گیرد به سرعت فرود می‌آید. فواره‌هایش بندانگشتی هستند و سروستان‌اش بوته‌زار است.
صدها انسان، هزاران ساعت وقت و انرژی می‌گذارند تا بنایی را بالابرند و بالاترین‌اش کنند و ناگهان به دلیل تصمیمی فردی و دیکتاتورمنشانه این بنا مورد هجوم قرار می‌گیرد یک‌شبه بیش از صد حساب‌کاربری را می‌بندند و فقط توضیح کوتاهی می‌دهد:

«حساب این کاربر در بالاترین بدلیل عدم رعایت قوانین استفاده از بالاترین بسته شده است.»

مردم ایران مردم بی‌پناهی هستند آسمان و زمین کمر قتل آنان را بسته‌اند. از آلودگی هوا تا خطر حمله‌ی نظامی از دیکتاتوری که تا اتاق خوابشان سرک می‌کشد و از هرج‌ومرجی که با چاقو جلوی چشم پلیس آدم تکه تکه می‌کنند و هیچ واکنشی نشان داده نمی‌شود. و این هم از روشن‌فکرانش هر سه نفرشان چهار حزب و گروه و دسته می‌شوند و هر کس فکر می‌کند عقل کل است و محاط بر همه‌ی هستی. مردم میلیونی همبسته با هر فکر و نظر و عقیده‌یی زیر سرنیزه‌ و پوتین نظامیان و زنجیر و پنج‌بوکس حرامیان به خیابان‌ها می‌آید و بعد روشن‌فکرانی که باید پیشروپیشتاز باشند بر سر رنگ پرچم و نوع شعار تکه تکه می‌شوند و فرقه فرقه.
بی‌شک روشنفکران ایرانی طی صد ساله‌ی اخیر بیشترین رنج و بار را بردوش کشیده‌اند و از کشته‌هایشان پشته ساخته شده است و برای آگاهی و آزادی و برابری و سوسیالیزم و دموکراسی و پیشرفت تلاشی همه‌جانبه کرده‌اند طبیعی است کسانی که فکر می‌کنند عقیده‌های مختلف داشته باشند و بدیهی است که جهل بی‌رنگ و یک‌رنگ باشد و آگاهی رنگارنگ و دور از انتظار نیست که سیاهی تک‌رنگ جهل اتحاد می‌آورد و رنگارنگی آگاهی تفرقه اما این اصلا طبیعی نیست که روشنفکران ایرانی نمی‌توانند زیر یک سقف جمع شوند و جبهه‌ی متحدی تشکیل دهند.
دل خوش کرده بودیم که سایت بالاترین آزادی بیان را ارج می‌نهد و می‌تواند محلی باشد برای ارائه و عرضه‌ی عقاید و نظرات مختلف و آزمونی برای دموکراسی و ارتباط انسانی و مترقی و پیشرفته. تا دین‌داران یاد بگیرند در دنیای آزاد باید تحمل هر نظر و عقیده و هر توهین ناسزایی را داشته باشند و ضددینان خود را تحت فشار و حذف نبینند و برای همین واکنش عصبی و اغراق‌شده نداشته باشند. اما بالاترین همان مشکلی را داشت که هر سیستم دیکتاتوری دارد تصمیم از بالا و متکبرانه.
گویا احمدی‌نژاد دارد مدل‌های خود را تکثیر می‌کنند و دشمنانش هم به شکل او در می‌آید دروغ‌گو و پرونده‌ساز. من تصور می‌کنم آقای یحیی‌نژاد صادقانه تلاش می‌کند «بالاترین» بهتر اداره شود اما ظاهرا او هم دچار سندروم احمدی‌نژاد شده است. او هم تصور می‌کند با قلع‌وقم و با تصمیمات یک‌جانبه و غیرمنتظره می‌تواند امور را اصلاح کند. شب می‌خوابیم و صبح پا می‌شویم و می‌بینیم بیش از صد حساب کاربری را بسته‌اند! آن‌هم حساب‌های کاربری با انرژی بالا و سابقه‌ی طولانی سایه‌ی دیکتاتوری و وحشت پهن می‌کنند تا بقیه بترسند و خفه شوند و آنان بتوانند مدیریت یک‌جانبه‌ی خود را اعمال کنند. بالاترین با این حرکت حکم مرگ خود را صادر کرد. دیگر هیچ کس که سرش به تنش بیارزد حاضر نیست این تحقیر را تحمل کند که در جایی فعالیت کن که تصمیم یک‌جانبه فردی تمام حیات و مماتش را در دست داشته باشد. بدون محاکمه، بدون دلیل، بدون توضیح، ناگهان کودتاوار ده‌ها حساب کاربری را می‌بنند. من نمی‌گویم هیچ‌کدام از حساب‌های بسته شده بی‌تقصیر نبوده‌اند اما نفس این عمل که ناگهان بیش از صد حساب‌کاربری بسته شود توهینی مستقیم و آشکار به تمام کاربران بالاترین است. کسانی که امروز از بسته شدن حساب‌کاربری رقبای خود خوش‌حال می‌شوند منتظر باشند تا به‌زودی حساب‌کاربری خودشان هم بسته شود این روش را قبلا جمهوری اسلامی به خوبی اجرا کرده است.
به هر روی برنامه‌ی پارازیت و جناب کامبیز حسینی با دعوت از آقای یحیی‌نژاد به پارازیت این فرصت را به او دادند تا بیاید از «بالاترین» صحبت کند و به عنوان شخصیتی آزادی خواه معرفی شود و حالا او کمر به قتل حساب‌های کاربری بسته است تصور می‌کنم کمترین انتظار از آقای حسینی این است که مهدی یحیی‌نژاد را به عنوان شخصیت بد هفته معرفی کند و اجازه ندهد ایشان «بالاترین» را که حاصل رنج و زحمت هزاران کاربر طی چندین سال است این‌گونه به یغما دهد و جایی را که تازه داشت بین ایرانیان شناخته می‌شد و مرجعی برای دریافت خبر بود نابود کند.
من واقعا متاسف هستم که انسان باهوش و فرهیخته‌یی مانند مهدی یحیی‌نژاد تبدیل به دیکتاتور حقیری مانند احمدی‌نژاد شود. «بالاترین» فقط یک سایت نیست سرمایه ملی است که خون‌دل‌ها به پای‌اش ریخته شده است و امیدوارم معجزه‌یی اتفاق بیفتد و «بالاترین» از این حادثه‌ی شوم جان سالم به‌در برد اما مهدی یحیی‌نژاد به خوبی نشان داد داشتن هوش و سواد و تحصیلات و اندیشه‌های مترقی… هیچ‌کدام نمی‌تواند دیکتاتور را از منجلاب دیکتاتوری خلاص کند.
مردم کردستان چند روز پس از پیروزی انقلاب و وقتی خمینی کم‌کم ماهیت دیکتاتورمنشانه‌ی خود را نشان می‌داد به خیابان‌ها آمدند و شعار دادند:«خمینی بت‌شکن، بت شده‌یی خود شکن» امیدوارم مهدی یحیی‌نژاد هم خود را بشکند و «بالاترین» را نجات دهد. حساب‌های کاربری بسته شده را باز کند. گروهی انتخابی از طرف کاربران تحت نام «هیئت داوری» تشکیل شود و تخلف‌هایی که موجب بسته شدن حساب می‌شود کاملا روشن و واضح اعلام شود و هیچ حساب‌کاربری بسته نشود مگر آن که توسط آن هیئت بسته شدن‌اش تایید شود. به هر حال تا وقتی امنیت در بالاترین وجود نداشته باشد و حیثیت آدم‌ها و حساب‌های کاربری در خطر باشد و هر لحظه بتوانند حسابی را ببندند و به شخصیت دارنده‌ی حساب توهین کنند بالاترین دیگر جایی نیست برای فعالیت کردن و هزار افسوس که چنین شد و این فواره هم نتوانست بالا بماند و بالاترین شود و در اوج راه فرود در پیش گرفت.

حساب‌های کاربری قلع‌وقم شده

می‌تراود مهتاب
می درخشد شب تاب
نیست یکدم شکند خواب به چشم کس ولیک
غم این خفته چند
خواب در چشم ترم می شکند.

00iran + 22ze + abcdefgh + albeka + Aliba + amiroo + anakanda + arashxan + Atlas21 + avantgarde + aydeniz + ayeneh50 + azadi_1388 + babek + bijan62 + boomp + borna-16 + brabt + caesar + cansu + cesc+ dahri + dara2010 + dardmand + datiss + ddno + donjuan + douran + down_under + dr.mosadeq + elmielnaz + elmira2009 + ezel + frdm.green + freebehi + godfighter + gogreen + goleyas + gomnamian+ green.path + green_path + greenit + hamseda_19 + havaspart + hichkas + imanesabz + invictus + irane-azad + jacklondon + jouyandeh + kajputin + kamyiran + kenny + khaki + khalesoske + khashak45 + kohaix + kolge + malcolm + malekius + mandir + mandir + mehrankamali + mohareb + neogreen + nevermore + noqte + phenom + punishment + qartal + rabinhod + radiman + rahafree + ramtin5790 + redson + roger_s + s.jf + SadeqRahimi + sansor + sashtyani + senaps + shahab777 + shahinfm + shooresh_1 + sikhunak + swaziland + tabrizian + TAN-TAN + taraniazi + truepars + unit + vafa + vakil + xload + yahoo + yakamoz + yilmaz + yuxari + zeus_1 + behrangi + mustafa68+
لیست کامل و به‌روز شده‌ی حساب‌های کاربری بسته شده در بالاترین:
کودتا در بالاترین

92 دیدگاه »

  1. marllboro said

    عالی بود بلوا جون

  2. punishment said

    بلوا جان خیلی از بچه های دیگه هم اسمشون به این لیست اضافه شده
    فکر کنم حالا به ۲۰۰ نفر یا شایدم بیشتر رسیده باشه

  3. punishment said

    بچه هایی که بخاطر حمایت از ما حسابشون بسته شده
    اگه لازم بود اسمشون رو برات جمع میکنم

  4. سیاوش said

    از این که یکی از شهدا هستم، خیلی خوشحالم، نمی دانید اینجا چه جوی هایی از شراب جاری است.
    ممنون بلوا جان

  5. فرهاد said

    بلوا جان، چیزی که روشنه اینه که مهدی یحیی نژاد به طور فزاینده ای خودش رو بی نیاز از ارزیابی افکار عمومی می بینه. اگر دقت کرده باشی توی مصاحبه با کامبیز حسینی هم در توجیه رویه ی قیم مآبانه ی خودش گفت که بالاترین یک «سایت خبری» است. این یعنی اینکه دیگه وجه «خبر اجتماعی»‌ یا social news بودن برای بالاترین قائل نیست. در مورد دلیل این گمانه های زیادی می زد از جمله اینکه یحیی نژاد حالا اسپانسرهایی پیدا کرده که دیگه برای درآمدش به تبلیغ در بالاترین نیاز نداشته باشه. در هر حال به نظرم الان باید جدا گزینه های آلترناتیو رو در نظر داشته باشیم. یک گزینه ی حاضر و آماده ی فعلی دنباله است که می شه جدی تر گرفتش. پاینده باشی رفیق

  6. sabzkherad said

    درود. ما هم اومدیم.kamangiri

  7. punishment said

    bache ha in idie yahooe mane
    a.punishment@yahoo.com

  8. punishment said

    http://jahanameyakh.blogspot.com/2010/12/dunews.html
    اسامی جدید که بیشترشون به بسته شدن حساب بقیه اعتراض کرده بودند و حسابشون بسته شد

    • balva said

      مرسی دوست خوب من الان زیاد نمی‌تونم به اینترنت وصل بشم. چند ساعت دیگه می‌آم اسامی را اضافه می‌کنم.

  9. از ماست که بر ماست
    ببین عزیز دل! 31 سال پیش وقتی خمینی دستور به شکستن قلم ها داد من مقیم پاریس بودم. توی دانشگاه مطرح کردم که بیایید برویم جلو سفارت ایران راهپیمایی راه بیندازیم و به سانسور اعتراض کنیم. چپ‌های آن دوران چه مجاهدین و چه چریک‌های فدایی نزدیک بود مرا تیکه تیکه کنند! جملگی سنگ خمینی را به سینه زدند و من بیچاره که تنها بودم منفعل شدم و رفتم دنبال کار خودم. طولی نکشید که اکثر مجاهدین و چریک‌ها را به دست جوخه‌های اعدام سپردند.
    وقتی بالاترین راه افتاد پس از یکی دو ماه مطلبی نوشتم و به روند شکل گرفتن سایتی دیکتاتور محور اعتراض کردم. باز هم همه به من حمله کردند. همان وقت پیشنهاد دادم برای ایجاد توازن قدرت بد نیست کمی در سایت دنباله فعالیت کنیم تا یک نوع تقسیم قدرت بشود. خیر! تو گویی ملت ایران دوست دارند دیکتاتور پروری کنند. هنوز هم دیر نشده است، عده‌ای از کاربران می‌توانند دور هم جمع شوند و سایتی بسازند بهتر از بالاترین. بجای اینکه مفت و مجانی فعالیت کنند و قدرت دیکتاتوری شخصی مثل یحیی نژاد را بالا ببرند خود دست بکار شوند و سایتی دموکراتیک راه بیندازند.
    من حاضر همین فردا چنین سایتی را راه بیندازم! متاسفانه ملت ایران خود دیکتاتور پرور هستند! چه کسی خمینی را تبدیل کرد به یک دیکتاتور!؟ چه کسی همین خامنه ای را تبدیل کرد به یک دیکتاتور!؟ چه کسانی اگر توانسته بودند همین موسوی را هم تا حالا تبدیل کرده بودند به یک فرعون جدید!؟

    • balva said

      خسن‌آقای عزیز،
      می‌گویند دل به دل راه داره. من می‌خواستم بیایم و برای شما پیام بذارم با توجه به دانش فنی که دارید درست کردن سایتی مانند بالاترین نباید برایتان مشکل باشد. به هر حال هر کمکی از من بربیاد در خدمات هستم.

      • دوست عزیز نیازی به راه اندازی سایت دیگری نیست! اگر این جمعیت رانده شده به سراغ دنباله بروند و سعی کنند با فعالیت در آن سایت توازن ایجاد کنند، آنوقت خواهی دید که بالاترین مثل خر توی گل گیر خواهد کرد.
        فقط جهت اطلاع: همان ماه های اول راه اندازی بالاترین وقتی که دیدم یک سایت اسهال طلب است، رفتم سراغ راه اندازی سایتی شبیه به بالاترین برای ایجاد توازن. یک سایتی هم با استفاده از http://www.pligg.com درست کردم. بعد از اینکه دنباله راه افتاد و دیدم که طرفدار چندانی برای آن پیدا نشد به این نتیجه رسیدم که جامعه ایرانی هنوز مثل گله گوسفند عمل می‌کند یعنی یک بز می افتد جلو و بقیه بدون فکر دنباله روی می کنند. به همین دلیل از خیر ایجاد سایت گذشتم. هنوز هم امکان این هست که برای توازن هم که شده عده ای بروند در سایت دنباله فعالیت کنند.

      • balva said

        خسن‌آقای عزیز،
        مسئله گله‌گوسفند و این حرف‌ها نیست. این همه سایت اجتماعی در دنیا ساخته شد اما خب فیسبوک کارش گرفت. دنباله را اگر توصیه می‌کنی من آیدی دارم و آنجا فعالیت خواهم کرد اما به نظر می‌رسد انجا هم مدیریتش دست کاربران نیست باید جایی داشته باشیم که مانند ویکی‌پدیا کاربران در مدیریتش نقش داشته باشند. شاید اگر این دیگ فارسی راه بیفتد بسیاری از مشکلات حل شود. به هر حال شخصیت خستگی ناپذیری مانند تو باید ناامید نشود و کاری بکند.

  10. ناشناس said

    آفرین به معرفتت بلوا جان

  11. sikhunak said

    درود بر بلوای عزیز،

    بلوا جان تشکیل «هیئت داوری» برای برسی چه موضوعی؟
    برای دادن تخفیف یا اعطای عفو؟
    برای بازگشتن بجایی که خودت به زیبایی گفتی:
    زیستن در سرزمین و نظام‌های بی‌ثبات مانند خانه ساختن بر دهانه‌ی آتش‌فشان است هر لحظه باید منتظر باشی تمام کشته‌ها و ساخته‌ها و پرورده‌هایت برباد و آتش رود و جز دود و خاکستر هیچ برجای نماند.

    نه بلوای عزیزم،
    بازگشت به چنین جایی و تحت هر شرایطی یعنی پذیرش تصمیمات بوالهوسانه فردی دیکتاتورمآب و خرد خود را زیر سئوال بردن.
    کمتر از 7روز است که بعد از نظرسنجی خود بالاترین و گفتارشخص آقای یحیی نژاد از تحریم درآمدیم،
    نتیجه چه شد؟
    نه بلوای جان،
    آزموده را آزمودن خطاست و این ویرانه همان به که مامن «بوف»کوری باشد که جز بر خرابه‏ها و قبرستان‏ها نوای شادی خویش را سر نمیدهد.

    بهرروی سپاس فراوان از بخاطر نوشته بسیار زیبایت که مانند همیشه سرشار از نکات بسیار ظریف و خواندنی بود.
    شخصن همیشه از خواندن نوشته ها و نظرات بسیار هم آموخته ام و هم لذت برده ام.
    بهترینها را برای تو دوست عزیزم آرزو میکنم.

    سخنم را با شعری از حضرت حافظ به پایان میبرم:
    ما آزموده​ایم در این شهر بخت خویش….بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش

    • balva said

      سیخونک عزیز،
      با تو موافق هستم. دیدی که ظاهرا همین مطلب هم که در بالاترین لینک شده حذف کردن!

  12. mrrm said

    بلوا این پستتو لینک کردم تو بالاترین. هم حذفش کردند هم حساب منو بستند. الان نمیدونم بخندم یا گریه کنم؟

    • mrrm said

      اسم کاربری بالاترینم mrrm هست. یعنی بود. منم به لیست اضافه کن.

      • balva said

        واقعا شرمنده شدم دوست عزیز. عجیب است.

  13. ariya7 said

    یادت سیخون گفتم باید بمونیم و مبارزه کنیم تو گفتی نه! حالا واقعا درکت میکنم مبارزه هم فایده نداشت حاج مهدی! تصمیمشو گرفته بود زد و بند پشت پرده قلع قم ازادی بیان خاک بر سرت حاج مهدی که بالا رو داری با فاک میدی با این کارهات
    نوشته بسیار جالبی بود اما کو گوش شنوا آیتالله یحی نژاد که خودش رو به کری زده این نیز بگزرد
    شرررررررررررررررررریم تا سر برود

  14. با درود به دوستان،
    خیلی عذر میخواهم که این را میگویم ولی با دیدن این شرایط احساس تهوع میکنم.
    لینک من که درباره سانسور و حذف بود و هیچ ایرادی نداشت را عملا از صفحات بالاترین حذف کردند.

    http://balatarin.com/permlink/2010/12/19/2296953#c-3976492

  15. رامین said

    درود به همه دوستان
    من تا حالا عضو بالاترین نبودم و قصد داشتم عضو بشم اما با دیدن نوشته های شما و خبرنامه بلوای عزیز پشیمون شدم.
    من هنگام نظرسنجی بالاترین به اونها هشدار داده بودم که اگر به سانسور رو بیارند به زودی سایت جدیدی جای اون رو خواهد گرفت. پس بیاید به سایت جدید فکر کنیم یا حتا جلسه بگذاریم و ببینیم چه جوری میشه یک سایت آزاد راه اندازی کرد بدون اینکه دچار چنین وضعی بشه. به هر حال بالاترین که همه اینترنت نیست ، نمونش همین وبلاگ «بلوا»ی عزیز خودش یه جمع دوستانه بوجود آورده. من شک ندارم اگر فکرهامون رو روی هم بگذاریم و تخصص هامون رو بریزیم وسط شاید یه چیز محشر ازش بیرون اومد. بی زحمت نظرتون رو دربارۀ این پیشنهاد بگید.
    ممنون
    رامین

    • balva said

      رامین عزیز،
      از همراهی و هم‌دلیت متشکرم. برای این که با نظرات دوستان دیگر آشنا شوی تلاش‌هایی که برای این منظور صورت می‌گیرد به در فرندزفید در این گروپ عضو شو:
      http://friendfeed.com/balaenteghad

  16. punishment said

    حساب کاربری دانا هم بسته شد (البته به مدت ۳ روز)

  17. ناشناس said

    teaspoon
    mypc
    neunima
    zarivar
    alihm
    lucas
    tease
    shapal
    comrade

    • balva said

      دوست ناشناس عزیز متشکرم از اطلاع رسانی.

  18. NIA said

    درور بلوا جان.
    الحق که مقایسه محمود و مهدی قیاسی است سراسر صحیح.دو کودتاچی؛
    دیشب قبل از معدوم شدن حسابم به دلیل این لینک برخی از کاربران به استفاده واژه ی کودتا برای تیتر خرده گرفتند،ولی در کمتر از چند ساعت به راستی کودتاچیان،عریان و بی پروا به قلع و قمع پرداختند.
    کودتــا در بالاتـریـن…!

  19. NIA said

    عذر میخوام مرادم این پست بود:
    کودتــا در بالاتـریـن…!
    http://brabt.blogspot.com/2010/12/blog-post_19.html

    • balva said

      نیا عزیز واقعا جای تاسف داره این‌ها معلوم نیست می‌خواهند چه بکنند؟

      • NIA said

        یک چیزی برام جالبه.
        الان که بالاترینو چک کردم می بینم تعداد انگشت شماری از کاربران برام آشنا هستند.نمیدونم این همه آیدی جدید از کجا پیدا شد.
        شایدم دارم اشتباه می کنم!
        این لینک هم که پربحث ترین لینک بود تا بازش کردم حذف شده بود،اصلا نفهمیدم چی بود!
        عنوان:خواهش کوچک از مدیریت محترم سایت بالاترین (۵۸ نظردهنده)
        آدرس:http://balatarin.com/permlink/2010/12/20/2298558

  20. دانــا عزیز،
    این لینک‌ ارسالی شما
    سانسور و حذف در فضای مجازی
    (http://balatarin.com/permlink/2010/12/19/2297817) ایراد «خبرغیرواقعی یا ترجمه نادرست» دارد. لطفا قوانین بالاترین را بار دیگر مطالعه بکنید و سعی کنید که بهتر قوانین را رعایت کنید.

    سیستم تشخیص خطاهای بالاترین براساس ترکیبی از گزارش کاربران، نظارت مسئول شکایات کاربران و سیستم اتوماتیک و هوشمند بالاترین کار می‌کند.
    .
    .
    .
    .
    و اما…. لینکی که ایراد «خبرغیرواقعی یا ترجمه نادرست» دارد اینجاست. با چشمان خودتان، مفهوم خبر غیرواقعی و ترجمه نادرست را مشاهده کنید:

    http://wisemanviews2.blogspot.com/2010/12/blog-post_20.html

    • balva said

      دانای عزیز،
      من نمی‌دانستم این‌ها اینقدر درک و دید محدود کمی دارند. تصور می‌کنم قوانین اولیه بالاترین را کسان دیگری نوشته‌اند چون ان قوانین هوشمندانه هستند اما این مجریان هیچ بهره‌یی از شناخت نسبت به قوانین بالاترین ندارند یا دارند و خود را به کوچه‌ی علی چپ زنده‌اند.

      • بلوا جان، برای خودم نیز دیدن چنین مطلبی واقعا باور کردنی نبود. عامل یا عاملان چنین رفتاری چندین هفته است که کوچه علی چپ را گم کرده اند و الان در اتوبان علی چپ هستند.

  21. فرهاد said

    من از حدود یک ماه پیش که بالاترین را تحریم کردم به فکر ساختن یک سایت خبر اجتماعی آلترناتیو بودم. خواندن خبر قتل عام کاربران بالاترین در این پست ات جرقه ی نهایی شد تا با کمک یک دوست طراحم در اینجا بکوب یک طراح یک وبسایت جدید بسازیم به اسم روزنا.مه. سعی ما بر اینه که هر چی بالاترین تولاتیر بود این سایت دموکراتیک باشد. امیدواریم مورد استقبال قرار بگیره. خوشحالم که در وبلاگ بلوا عزیز اینجا برای اولین بار این سایت رو معرفی می کنم:‌ http://roozna.me
    البته هنوز خیلی جای کار داره ولی دیگه خسته ام باید برم بخوام. اگر دیدیم استقبال شد حتما بهترش می کنیم:)

    • balva said

      فرهاد عزیز،
      خیلی خبرمسرت‌بخشی بود. خوب است با دوستانی مانند خسن‌آقا در این مورد همکاری کنید و سنگ‌هایی این بنا از آغاز درست بگذارید تا مانند بالاترین تا ثریا کج نرود.

      • فرهاد said

        ممنون بلوا جان، البته راستش را بخواهی با وجود یک آلترنانتیو حاضر و آماده به اسم دنباله شک دارم که این کار مناسبی هست یا نه. الان در گفتگوی انتقادی درباره ی بالاترین در فرندفید درخواست عضویت دادم (با نام proksis) شاید آنجا بتوانیم بحث های پر ثمر تری درباره روزنامه داشته باشیم. در هر حال این سایت ساخته شده و بنای کارش هم روشن است. سرور قوی هم دارد که به راحتی چند ده هزار نفر در روز را سرویس می دهد. اینکه چقدر مورد استقبال قرار بگیرد بستگی به تصمیم دوستان دارد.

      • balva said

        فرهاد جان،
        من در فرندزبید هم لینک سایت روزنا.مه را گذشتم. دم نیای عزیز هم گرم که اعلام آمادگی کرده است برای همکاری بی‌گمان ما بی‌شماریم.

    • NIA said

      آقا این سایتتون جالبه.
      حداقل من از فضاش بیشتر خوشم اومد نسبت به دنباله.لوگو و اسمش هم جالبه.
      من طراح گرافیک هستم.اگر کاری از دستم بیاد دریغ نمی کنم.

      • فرهاد said

        ممنون نیا عزیز، اگر این کار دوام پیدا کرد سعی می کنیم سازو کاری پیدا کنیم که همه ی امهات امور روزنامه از انتخاب لوگو تا تعیین قوانین و حدنصاب ها و غیره به صورت دموکراتیک انجام گیرد. در این حین برای روشن کردن موتور قضیه دست یاری شما را به گرمی می فشاریم.

      • NIA said

        درود فرهاد جان.
        به هر حال واسه من باعث افتخاره بتونم تو این مسیر نقشی هر چند خرد داشته باشم.

  22. zimmerman said

    حساب کاربری من را هم بستند
    zimmerman

    • balva said

      zimmerman عزیز متاسف شدم اما بسته شدن حساب کاربری در بالاترین دارد تبدیل به افتخار می‌شود.

  23. sina06a said

    مرتیکه کچل وطن فروش حالا اومده میخواد قابلیت فیلتر هم اضافه کنه …
    بالاترین خودش بالا نرفت ، کاربرهاش اون رو بالا بُردن ، حالا هم انگار وقتشه با کله کچل این مرتیکه بخوره زمین…

  24. hypatia said

    بلوای عزیز، از نوشته خوب تو ممنونم. بالاترین مدتی بود که علائم بیماری وخیمی را نشان میداد ولی دیروز برای من برای همیشه مرد. آدرس این سایت دیکتاتور مابانه را از میان بوک مارکهای خود برداشتم. آخرین دیدار. مثل سایر دوستان منتظر ایجاد آلترناتیو بهتری خواهم بود. آزادی بیان و اندیشه ارزش والاتری دارد تا اکانت فکستنی سایت بالاترین.

    • balva said

      هی‌پاتیای عزیز،
      به نکته‌ی خیلی خوبی اشاره کردی. واقعا دیگر آدم خجالت می‌کشد در بالاترین فعالیت کند گویا بر روی جنازه‌ی دوستانمان داریم راه می‌رویم. من واقعا متاسف هستم. حیف شد از مرگش متاسف شدم.

  25. NIA said

    بلوا من از دیشب اومدم فرندفید عضو شدم.
    هرچی بالاپایین میکنم هیچی که نه ولی خیلی ازش سر درنیاوردم.
    دارم دیوونه میشم…!

    • balva said

      نیا جان اولش اینجوریه اما بعد خیلی زود عادت می‌کنی و جای راحت و خوبیه منم اول که وارد شدم حس تو را داشتم به اینجا سری بزن:
      http://friendfeed.com/balaenteghad

  26. فـــــــــــــراخــــــــــــــــــــــــــوان به اتـحـاد و همبستگی همه سکولارهای خردگرا و مدافع آزادی بیان
    امروز بیش از هر مقطع تاریخی دیگر ضرورت اتحاد و ایستادگی یکپارچه در دفاع از آزادی بیان و خردگرایی همۀ ما را بهم نزدیک کرده است.

    روند تحولات اخیر اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جاری در سرزمینمان در دنیای امروز و عرصه مجازی … نه تنها چالشهایی نو که همچنین ابزارها و راهها و امکاناتی نو و انتخابهایی متفاوت را در پیش همۀ ما قرار داده … براستی اگر نسلهای پیشین ما در رویا رویی با خرافه و تاریکی و استبداد در زمان خودشان سکوت نمی کردند و سرخورده به انزوای خود پناه نمی بردند و یا از هم نمی پاشیدند … امروز بدون شک ما نیز درنقطۀ دیگری از تاریخ ایستاده بودیم ! و اگر ما نیز چنین کنیم چه انتظاری و چه امیدی می توان به آینده داشت ؟!

    امروز مسئله ما تنها مدیریت سایت بالاترین نیست …. بلکه انتخاب ما در ایستادن و مقابله و رو کردن ماهیت واقعی همه آن دسته و گروهی است که بنام آزادی و اندیشه هردو را ذبح می کنند! …. گذاشتن و گذشتن و یا کوچ کردن به سایتهای مشابه دوای دردی نخواهد بود ! روند حذف دگر اندیشان ودخالتهای استصوابی و برنتافتن آزادی مطلق بیان و کودتای اخیر در حذف یکباره و قتل عام گونه بالاترین براستی زنگ خطری بسیار جدی برای همۀ ماست که بجای متحد و متمرکز کردن فکر و توان خود و ساختن و ایجاد یک آلترناتیو منسجم و آزاد … تنها راه قهر و انفعال و یا انتقاد و انزوا را در پیش گرفته ایم !….

    » چون نیک نظر کرد پر خویش در آن دید …
    گفتا ز که نالیم ! که از ماست که بر ماست ! »

    امروز در میان ما مجموعه ای از بهترین استعدادهای فکری و هنری و فرهنگی برای اولین بار ورای همه گوناگونیها ، تفاوتها و مرزهای عقیدتی و قید و بندهای تشکیلاتی و گروهی گرد هم آمده اند … بوجود آمدن این جمع مهمترین دستاورد «بالاترین» بوده و بسی از آن مهمتر بودن ما و ماندن ما در کنار هم و نه» در کجا » بودن ما بدون هم است ! . بیاید تا با همۀ توان خود از ریزش این مجموعه استثنایی ارزشمند و بسیار غنی و توانمند و پویا و تاثیر گذار جلو گیری کرده در کنارهم ایستاده و از هم نپاشیم …

    بدون شک در میان ما ذخایر فکری و عملی بسیاری هستند و حفظ و رشد و پویندگی این جمع یقینا باعث دلگرمی و جذب روز افزون و فزاینده ظرفیتهای تخصصی و کارشناسی در طیف وسیعی به این بدنه مشترک خواهد گردید و همفکری و همیاری همه ما با تمرکز و اتکا بر خرد جمعی بهره گیری از ظرفیتهای چشمگیر امروزین دنیای مجازی راههای مناسبتر و کار آمدتری را در پیش پایمان خواهد گشود …

    اگر استبداد کودتایی و دینی در چندین دهه و دوره های گذشته تاریخ پر فراز و نشیب سرزمینمان دگراندیشی را در خفقان و سیاهی حبس کرده ، قلمها شکسته ، زبانها بریده ، لبها دوخته، دارها برافراشته و ندای آزادی و خردگرایی را به مسلخ تاریکی برده …امروز بر همه ماست تا با شمع وجود خود دوشادوش هم ایستاده و روشنایی را در کنار هم معنا بخشیم…

    امروز سکوت ، دلسردی و نا امیدی و درانفعال خود فلج شدن و بی تفاوت و تدریجی در کنج انزوای خویش خزیدن وتنها به نظاره نشستن به سود هیچ کس نیست ! … و دقیقا همۀ آن رویایی است که استبداد دینی حکومتی و امتداد همان ذهنیت درعرصه مجازی با رویه سرکوب و کودتا وحذف و ارعاب تمام عیار خود در خیال خام خود می پروراند …

    با اتکا به خرد جمعی، دست در دست هم ، این مجموعه استثنایی را حفظ کرده و رشد بدهیم … چاره جویی کنیم وبا اتحاد و همفکری و همیاری خود پوینده وهدفمند و توانمند تر از گذشته در دفاع از آزادی اندیشه و بیان همه در کنار هم بایستیم و مشعل بیداری و خردگرایی را هر یک به سهم خود وبا همه توان خود پاس داریم …

    «آری به اتــــفاق جــــــهان می توان گرفت!»
    __________________________________________

    http://siavashnameh.blogspot.com/2010/12/blog-post.html
    ___________________________________________

    سیاوش (محقق)
    siavashnameh@gmail.com
    _________________________________________

    از سایت صادق رحیمی ماجرا را دنبال کنید
    http://culturallogic.blogspot.com/2010/12/blog-post_6184.html

  27. balva said

    الان رفتم ببینم بالاترنی چه خبر است که خب دیدم بسیار سوت و کور است تازه ممطئنا اگر سایت جانشینی ایجاد شود تعداد زیاد دیگری به سایت جانشین می‌پیوندد. جالب است که مثلا افرادی می‌آیند و این نظر را می‌دهند:«بابا یکی به ما بگه یحیی نژاد کجا اعلام کرده قراره بالاترین دموکراسی باشه؟ لابد از فردا هم می خواهید رای گیری بگذارید و مالکیت بالاترین رو بدید به کاندیدای منتخب خودتون و اگه زیر بار نره لابد دموکراتیک فکر نمی کنه! خوب قربونتون برم. پول داده. زحمت کشیده. دود چراغ خورده. سایت باز کرده. هرجور دلش بخواد اداره اش می کنه. نمی شه که یه عده بیان موضوع داغ بزنن بهش توهین کنن. اونهم توی سایت خودش. بعد انتظار داشته باشن بسته هم نشن.»http://balatarin.com/permlink/2010/12/20/2298463#c-3978494
    درواقع دارند می‌گویند کاربران بالاترین مزدوران بی‌جیرومواجب آقای یحیی‌نژاد هستند. دقیقا کسانی که الان مدافع آقای یحیی‌نژاد شده‌اند عقب‌مانده‌ترین اقشار فکری هستند که دیدشان نسبت به آزادی بیان در حد آخوند محله‌ی‌شان است.

  28. SiNA said

    خوشحالم که امروز حساب من هم بستن

  29. من یک کامنت درباره لینک حذف شده ام و ایمیلی که به بالاترین ارسال کرده بودم اینجا گذاشته بودم که ظاهرا منتشر نشده. ولی مهم نیست، به امید موفقیت دوستان.
    پ.ن: لطفا این کامنت را منتشر نکنید. این صرفا برای اطاع بود.

    • balva said

      دانای عزیز،
      این سایت خودش اتوماتیک وقتی در کامنتی لینکی باشه می‌فرسته توی اسپم دیدم و درش آوردم. شرمنده.

      • دشمن ات شرمنده بلوا جان،
        سپاس فراوان بخاطر توضیحی که دادی، من فکر کردم اشتباها حذف شده چون بعضی وقتها خودم از این سوتی ها میدهم.
        اما در تکمیل صحبت ابتدایی ام در مورد لینکی که حذف شد، لطفا اینجا را هم ببین که چگونه بصورت شگفت انگیزی لینکی دیگر را نیز حذف کردند.

  30. pooya said

    بلوا جان تو http://friendfeed.com/balaenteghad همه نمیتونن عضوبشن ؟

    • balva said

      پویا جان، مگه عضو نیستی اونجا؟

  31. Rahaii said

    سلام.جناب بلوای عزیز نمی دونم که این پیام من را می بینیند یا نه.از 11 روز پیش تا به امروز سکوت کردم.اما نمی دانم چرا امروز خواستم بگم که با اینکه 3 ماه بیشتر از عضویتم در بالاترین نمی گذرد و عضوی جدید هستم اما برای احترام به شما و تمامی آن دوستانی که من در طول 2 سال گذشته بواسطه آنها بالاترین را شناختم بالاترین را تحریم کردم زیرا مطالب زیبای همین افراد مرا مشتاق به عضو شدن در بالاترین کرد و هر بار لینکی می دادم منتظر رای تعدادی از شما دوستان بودم چون بنا به سابقه ای که دیده بودم آن رای ها را به منظور تایید لینک نگاه می کردم و احساس می کردم راه را درست می روم.اما 11 روز پیش دیدم تمام کسانی که بالاترین را به من نشان دادند نیستند،دلیلی برای بودن نداشتم،می دانم که بودن و نبودن امثال من به اندازه نبودن شما دوستان اثر گذار نیست اما آنقدر هم بی معرفت نبودم که بمانم.فعلا چند روزیست مانند یکسری از دوستان در سایت roozna.me مشغولم.امیدوارم هرچه زودتر همه باهم دوباره جمع باشیم و برای ایرانمان تلاش کنیم.دلم برای آن روزهای با هم بودن و گرم بسیار تنگ است

    • balva said

      رهایی عزیز،
      من هم مانند شما به اختیار خودم در بالاترین فعالیت نمی‌کنم. دست‌رسی من هم قطع نشده است اما به هر حال این که مدیریت بالاترین هرلحظه تصمیم جدیدی بگیرد یا کاربارن را به‌طور فله‌یی اخراج کند برای من خیلی برخورنده و توهین‌امیز بود. مطلب جدیدی نوشتم که امیدوارم بخوانید و نظرتان را بدهید. روزنامه هم که فرهاد عزیز راه انداخته است و حتما خوب است من به دلیل مشغله‌هایی که این روزها دارم هنوز وقت نکردم عضو بشوم اما خب جای ما را خالی کنید.

  32. aldo handbags

    بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته! | بلوا

  33. swiss made automatic watches for men’s

    بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته! | بلوا

  34. davina mccall full body workout

    بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته! | بلوا

  35. makita 18v angle grinder

    بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته! | بلوا

  36. Small Women’s Leather Wallet

    بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته! | بلوا

  37. building toys for kids

    بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته! | بلوا

  38. asian horror movies 2015

    بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته! | بلوا

  39. michael michael kors small pebbled leather wallet

    بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته! | بلوا

  40. electriq tv Brand

    بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته! | بلوا

  41. shampoo artego prezzi

    بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته! | بلوا

  42. davina mccall workout video online

    بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته! | بلوا

  43. Electriq 4K Tv

    بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته! | بلوا

  44. makita corded angle grinder

    بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته! | بلوا

  45. can dogs eat liverwurst

    بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته! | بلوا

  46. ego cordless string trimmer

    بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته! | بلوا

  47. Home said

    Home

    بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته! | بلوا

  48. click this link now

    بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته! | بلوا

  49. electriq tv reviews

    بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته! | بلوا

  50. Mitutoyo 12 Inch Digital Caliper

    بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته! | بلوا

  51. snap on digital caliper

    بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته! | بلوا

  52. small top handle bag

    بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته! | بلوا

  53. boar’s head liverwurst ingredients

    بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته! | بلوا

  54. prada crossbody bags

    بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته! | بلوا

  55. anifeel said

    anifeel

    بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته! | بلوا

  56. rosetti handbags

    بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته! | بلوا

  57. building logs toys

    بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته! | بلوا

  58. how to change ego string trimmer

    بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته! | بلوا

  59. Is Liverwurst Bad For You

    بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته! | بلوا

  60. More Help said

    More Help

    بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته! | بلوا

  61. lola artego

    بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته! | بلوا

  62. click the next site

    بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته! | بلوا

  63. birkin style bag amazon

    بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته! | بلوا

  64. sainsbury’s women’s clothing

    بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته! | بلوا

  65. Electriq Tv Problems

    بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته! | بلوا

  66. bedford medium leather satchel

    بالانشین بالاترین بدترین شخصیت بد هفته! | بلوا

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

بیان دیدگاه