جمهوری اسلامی: حکومت انسان‌کش قاتل‌ساز

شهلا جاهد
مرگ در «جمهوری اسلامی» یک قاعده است و «زندگی» استثنا برای همین مرگ «شهلا جاهد» اتفاق نادری نیست. هر روز هزاران انسان به دلایل مختلف در این حکومت نکبت و تباهی می‌میرند. اما «جمهوری اسلامی» جنایتی فراتر از کشتن انسان‌ها مرتکب می‌شود و آن قاتل کردن انسان‌های عادی است. چیزی که به اندازه‌ی مرگ «شهلا جاهد» دردناک است نحوه‌ی اعدام و به قتل رساندن او ست و این که فرزند مقتول، لاله سحرخیزان، میرغصب و جلاد می‌شود و چارپایه را از زیر پای او می‌کشد.
دستان ناپاک جمهوری اسلامی فقط به خون شهلا جاهد آغشته نیست بلکه مهم‌تر از آن این است که با قوانین قرون وسطایی‌اش نوجوانی را و مادری را به قاتل تبدیل می‌کند. تصور کنید انسان‌هایی که جلوی‌ چشمشان زنی بی‌پناه که اشک می‌ریزد و فریاد می‌کند و می‌خواهد زنده بماند با بی‌رحمی تمام توسط خانواده‌یی به تقل می‌رسد، جلوی چشم خبرنگاران، جلوی چشم خانواده‌ی مقتول، به این می‌گویند قتل در کمال خونسردی و بچه‌یی چارپایه‌یی را می‌کشد و بی‌گمان تاثیر مخرب این صحنه و این قتلی که انجام داده است تا آخر عمر بر او می‌ماند و مقصر تمام این‌ها حکومتی با قوانین ارتجاعی و واپس‌گرا و ضدانسانی است.
هشت سال پیش روزی که لاله سحرخیزان به قتل رسید. جهان صاحب یک «مقتول» و یک «قاتل» شد و اکنون در این سحرگاه خونین و سیاه جهان صاحب یک «مقتول» و چندین «قاتل» شد و این ثمره‌ی دوام و بقای جمهوری اسلامی است تا این نظام و حکومت هست جنایت مرتب در حال بازتولید است و بر تعداد «مقتولین» و «قاتلین» افزوده می‌شود برای نجات انسان‌ها چه انسان‌هایی که به «قتل» می‌رسند چه انسان‌هایی که در این چرخه‌ی معیوب به «قاتل» تبدیل می‌شوند یک راه چاره بیشتر نیست سرنگونی و محو این نظام انسان‌کش قاتل‌ساز.

13 دیدگاه »

  1. NIA said

    هزاران درود بر بلوای نازنین.
    پس از چندی جدایی از فضای مجازی،بازگشت خود را که اتفاقا با روز میلادم قرین بود،با خبر مرگ شهلابانو تجربه کردم.
    بسیار برایم سخت بود وقتی شب گذشته در هیایوی سرور تولد در جمع خانواده،از بی بی سی چنین خبری پخش شدم.و دقیقا درآن لحظه به همین نکته فکر کردم وبرایم سئوال شد که آیا این بار نیز کشیدن چهارپایه به اولیای دم و بازماندگان مقتول سپرده شده بود یا خیر.
    که با دیدار از نوشتارت آه از نهادم برخاست…
    چه زیبا و نغز نگاشتی:
    ((هشت سال پیش روزی که لاله سحرخیزان به قتل رسید. جهان صاحب یک «مقتول» و یک «قاتل» شد و اکنون در این سحرگاه خونین و سیاه جهان صاحب یک «مقتول» و چندین «قاتل» شد و این ثمره‌ی دوام و بقای جمهوری اسلامی است))
    حرفی برای گفتن نمی ماند که هر چه گویم تکرار است و تکرار…
    هماره پاینده باشی.

    • balva said

      نیای عزیز،
      به هر حال ما در این سال‌های شوم یادگرفتیم زیر سایه‌ی مرگ زندگی کنیم. تولدت مبارک و امیدوارم روزی در جشن تولدت با دلی خوش مفصل شادی کنیم.

      • NIA said

        ممنون عزیزم.
        و چه اندازه غریب است این آشنایی…
        من هم امیدوارم روزی برسه که بتونیم بدون هیچ محدودیتی و با چهره هایی واقعی در این دنیای مجازی فعالیت کنیم.
        اون موقع حتما تولدهامون رو دور هم جشن میگیریم.
        نمیدونی چفدر دوست دارم بدونم پشت آیدی این بلوای نازنین چه عزیزی نشسته.
        کلا خودم هم نمیدونم چراها،ولی تو بچه های وبلاگنویس خیلی باهات حال میکنم!
        بازم ممنون.

  2. در آمریکا که که به قول شما مهد تمدن است هم 153 زن منتظر اعدامند.
    حق یک قاتل مرگ نیست؟
    مرگ بر ضد ولایت فقیه!

    • فرامرز said

      – : هذیان یک معلول !

    • balva said

      جناب آرپی‌جی زن،
      اول این که من کجا گفتم «آمریکا مهد تمدن» است؟ دوم این که الان آمریکا به شدت زیر فشار است تا حکم اعدام را لغو کند و به تفاوت خود را با حکومتی مانند جمهوری اسلامی نشان دهد.
      البته در بسیاری از ایالت‌های آمریکا یا قانون حکم اعدام لغو شده یا سال‌هاست که عملا اجرا نمی‌شود.
      سوم این که در آمریکا مراحل رسیدگی به پرونده بسیار عادلانه‌تر و شفاف‌تر از جمهوری اسلامی است و مرگ و زندگی متهمین به دست خانواده‌ی مقتول سپرده نمی‌شود ضمنا نحوه‌ی اعدام هم اینگونه وحشیانه نیست.

  3. فرامرز said

    پرداخت بینظیری است .
    به امید روزی که اندیشه و قلم را در راه بازسازی این جامعه افتزده بکار گیریم .

  4. محمد said

    دوستاني که داريد از يه قاتل دفاع ميکنيد اگه خدايي نکرده اين اتفاق براي يکي از شما بيفته اونقت باز هم همين طور حرف ميزنيد… يه لحظه خودتون را جاي فرزندان و خانواده مقتول بگذاريد….

    • Ben said

      محمد عزیز؛ بحث اصلاً سر گناهکار بودن یا نبودن خانم جاهد نیست! بحث سر مجازات غیر انسانی اعدامه. ایشون باید مجازات میشد ولی نه اعدام! 9 سال زندگی در حبس و زجرکشیدن کافی نبود که بخواد اعدام هم بشه ؟!
      حالا بعضی از افراد میان میگن قصاص دستور خدا هست ولی به نظرم مفهوم «انسانیت» از 1400 سال پیش تا الان تغییر کرده و به همون اندازه باید مجازات ها تغییر کنه!
      همیشه یادت باشه «انسانیت» تقدم داره بر وحشی گری مذهبی اون هم بصورت قانونی و دولـتـی [!]

  5. ali said

    درود جالب بود

  6. rahgozare tarikh said

    sohbat az pajmordane yek barg nist
    vayyy… jangal ra biaban mikonnand
    daste khonalode ra dar pishe chashme khalgh penhan mokonand
    hich heivani be heivani nemidarad rava
    anche in namardoman ba jane ensan mikonand
    sohbat az pajmordane yek barg nist
    farz kon marge ghanari dar ghafas ham marg nist
    farz kon harges goli az shakhey narost
    farz kon jangal biaban bood az roze nakhost
    dar kaviri sotokor
    dar miane mardomi ba in mosibatha sabor
    sohbat az marge mohabat marge eshgh
    goftego az marge ensaniat ast

  7. فرزین said

    خیلی زیبا نوشته اید دستتان درد نکند ولی آقای آرپیچی زن واقعا قصاص اجرا میشود من زنی را میشناختم که قربانی خشونت شوهرش شد وخانواده مقتوله اگر طلب قصاص میکرد باید نصف دیه یک مرد را میپرداخت و چون پول نداشتنداز شکایتشان گذشتندالان آقای قاتل راست راست راه میرود تا دومین زنش را هم قربانی خشونت خویش کند آیا این عدالت هست

  8. همایون said

    قلم بسیار زیبا و رسایی دارید حالا قاتل و مقتول بکنار ولی اینکه از یک نوجوان قاتل میسازند واقعا دردناک هست به خداوند پناه میبریم ایکاش ما هم روزی مثل سویس شویم که دادگاهی در کار نیست چون مجرمی نیست ولی از این کسانیکه از این اوضاع طرفداری میکنند بدون استثنا همیشه دلیلشان مثال آوردن از غرب و امریکا هست

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

بیان دیدگاه