دین‌فروشی در شعبه‌ی ائمه‌ی اطهار

خانه آباد به معموری سیلاب کند
تاجری را که به دولاب دکان می‌گردد. صائب

هر کالایی نیاز به عرضه‌کنندگان و فروشندگانی دارد و «دین» هم دین‌فروشانی دارد که دستار برسر می‌بندند و نعلین به پا می‌کنند و خورجینی پر ز «دین» بر دوش می‌اندازند و در بازار می‌چرخند و «دین» می‌فروشند. سی سال پیش این دین‌فروشان دورگرد٬ گرد و خاکی به پا کردند و تا مردم به خود جمبیدند از دورگردی و چرچی‌گری و پیله‌وری به دکانداری و سپس مملکت‌داری رسیدند. این چرچیان دین‌فروش٬ «دین» را در بسته‌بندی‌های لوکس٬ سنتی و به‌تازگی سکولار٬ برای هر سلیقه و سطح فرهنگ و سوادی عرضه می‌کنند.
دین شکل‌های مختلف دارد و به اندازه‌ی هر دین‌داری دین وجود دارد. دین‌فروشان هم خود را به شکل‌های مختلف به خدا وصل می‌کنند تا بگویند جنس‌شان مرغوب است و باسمه‌یی و تقلبی و ساخت چین نیست. در میان تمام ادیان و شاخه‌های مختلف و مذاهب گوناگون مذهبی است که اعتقاد دارد نماینده‌ی بلافصل خدا در زمین زنده است و هزار و چند صد سالی از عمرش می‌گذرد و دارد تحولات جهانی را پی‌می‌گیرد و روزی که صلاح بداند خود را معرفی می‌کند و حکم خدا را در زمین جاری می‌کند! حالا به راست و دروغ و شل و سفت بودن این منطق کاری نداریم. شاید این افسانه را هزار و چند صد سال پیش رندی٬ سر هم کرده باشد٬ تا بساط این دین‌فروشان را جمع کند و بگوید: «آقایان٬ و این روزها خانم‌ها٬ دین صاحب دارد و صاحبش هم زنده است و آدم زنده وکیل وصی نمی‌خواهد پس لطفا دین فروشان عزیز بروند دنبال کار دیگری خود آقا هر وقت لازم دانستن ظهور می‌کنند شما دیگر خود را جروواجر ندهید.». اما غافل از این که این کالای پرفروش و پرمنفعت که سرمایه‌اش وحقاهت است و حرافی بی‌دکان‌دار نمی‌ماند و هزار شکل و شمایل درست می‌کنند برایش. عمامه‌های سیاه و سفید اختراع می‌کنند و عبا و لباده می‌دوزند و مرجع تقلید و صاحب رساله و آگاه به امور دما ثلاثه رنگ و وارنگ می‌تراوند و می‌تراشند.
امروز به میمنت و مبارکی سیدعلی خامنه‌ای شعبه‌ی جدیدی از دین‌فروشی را افتتاح فرمودند. «شعبه‌اى از ولایت ائمه اطهار» سردکان‌دار این شعبه هم جناب :«ولى امر مسلمین» برای این که رستگار شوید کافی است اوامر این ولی‌امر مسلمین را اطاعت کنید. اطاعت از ایشان یعنی اطاعت از ائمه‌ی اطهار و اطاعت از ائمه یعنی اطاعت از رسول و اطاعت از رسول هم یعنی اطاعت از خدا. به زبان ساده ایشان می‌فرمایند حرف من حرف خداست! یا من همان «خدا» هستم. فرعونی که می‌توانم اعدام کنم یا ببخشایم و سرنوشت مردم در دستان من باشد.(۱)
نمی‌دانم آقا امام زمان اگر الان ظهور نکنند کی می‌خواهد ظهور کنند؟ ایشان حی و حاضر و زنده و باقی هستند و در محضرشان کسی که به اتکا به عمامه‌ی سیاه‌اش خود را نوه نتیجه‌ی همان طایفه و تبار می‌داند آمده است جلوی چشم آقا بقالی زده است و شعبه‌ی ائمه اطهار باز کرده است و مشغول دین‌فروشی است.
به هر حال سنت تاریخ چنین بوده است که دیکتاتوران در سال‌های واپسین عمرشان به هذیان‌گویی و مغلطه‌بافی می‌افتند و خود را تا سایه و «شعبه‌دار» خدا در زمین بالامی‌بربند تا وقتی پایین کشیده شدند و سقوط کردنند دیگر امیدی به حیاتشان نباشد و برای همیشه به درک واصل شوند. دیکتاتور خود بهتر از هر کسی می‌داند که هیچ نیست و برای همین که به خود هویت بدهد امر و نهی‌اش را به منبع قدرت‌مندی وصل می‌کند تا روحیه بگیرد و فرمان دهد. حالا خامنه‌ای مخبط که دیگر آخرین روزهای عمر نکبت‌بار خود را می‌گذراند با این امر و نهی‌ها و با این خود به خدا چسباندن‌ها می‌خواهد جبن درونی خویش را جبران کند. کسی که دیگر در اندرونی‌اش هم حرفش خریدار ندارد و اطرافیانش و پیروان‌شان چون سگ و گربه به جان هم افتاده‌اند حالا «امر» خود را «امر ائمه» برمی‌مشارد تا بلکه این دوربری‌ها و این مجلس و رئیس جمهور خودخوانده این‌قدر برسر جنازه‌ی جمهوری اسلامی به جان هم نیفتند و حرف او را خریدار باشند که شعبه‌یی از ائمه است غافل از این که اینان نیز٬ چون خود او٬ خدا را بنده نیستند چه رسد به شعبه‌دار ائمه‌اش.
پانویس
۱) مردد بودم در این مورد طنز بنویسم یا نه اما به هر حال ظاهرا آقا تب دارد که این هذیان‌ها را گفته است و خود را دکان‌دار شعبه‌ی ولایت معرفی کرده‌اند حتمالا این تب را از خانم پروانه معصومی گرفته‌اند و به دلیل همان چند دقیقه‌یی که زیر یک سقف با ایشان نفس کشیدند به این عارضه دچار شدند.

ارسال به: Balatarin::Donbaleh::100C::oyax::Mohandes::Del.icio.us::Friendfeed::Twitthis::Facebook::Addthis to other::Subscribe to Comments Feed::Subscribe to Feed

6 دیدگاه »

  1. عکس العمل جامعه مجازی چنان زیاد بود و چنان او را مسخره کردند که آقا دستور فرمودند خبر را از روی سایت‌های خبری خودی بردارند. تا این لحظه ایسنا، جام جم و مهر خبر را پاک کرده‌اند، حتما دیگران هنوز دستور خدایگان بدستشان نرسیده وگرنه برمی داشتند آنها هم.
    شاید هم فردا پس فردا خودش آمد تکذیب کرد مثل محمود که هاله نور را تکذیب کرد.
    میگم نکنه قاطی تریاک آقا شیشه ریختن که اینجوری هذیان می‌گوید

  2. balva said

    خسن‌اقا جان٬
    صبر کن همین روزها آخوند بودن خود را هم تکذیب می‌کند.

  3. نسوان said

    خیلی با حال بود بلوا جان
    انقدر که حتی به من که اصل خبر رو نخوندم چسبید. حالا اصلش کجاس؟

  4. […] شود دیگر از آن اتفاق‌های جالبی است که فقط در قلمرو شعبه‌دار ائمه اطهار قابل تصور است. تهدید به اعدام، دو ماه بازداشت انفرادی […]

  5. […] ولایت‌مداری‌های ما * دین‌فروشی در شعبه‌ی ائمه‌ی اطهار * جانم فدای […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

بیان دیدگاه