تهران همان قدس اشغالی ست به نیروهای سروپا مسلح نگاه کنید!

فردا روزی است که سی سال است «روز قدس» می‌خوادندش و سال گذشته مردم ایران نامی دیگر برای آن برگزیدند «روز ایران» نه از آن‌جهت که به سرنوشت انسان‌های دیگر بی‌اعتنا هستند بل از آن روی که صلح در «قدس» را در گروی آزادی در «ایران» می‌دانستند. تا ایران آزاد نشود و شر حکومتی٬ که هم‌سو با بسیاری از قدرت‌های جهانی که نمی‌خواهد این منطقه روی آرامش و صلح را ببیند٬ خلاص نشود مردم فلسطین و اسرائیل و مردم لبنان و غزه روی آرامش و صلح را نخواهند دید. تنها ایرانی آزاد که به صلح و معیارهای انسانی می‌اندیشد می‌تواند مروج عدالت و صلح و زندگی مسالمت‌آمیز باشد.
نمی‌دانم فردا چه می‌شود؟ بی‌شک بسیاری در خانه نخواهند نشست و به خیابان می‌روند. شاید بتوانند مانند سال گذشته حضور پررنگ خود را نشان دهند شاید هم نتوانند راستش را بخواهید دیگر چندان مهم نیست مهم این است که منفعلانه از این روزها و رویدادها نگذریم و سعی کنیم رنگ خود را به آن‌ها بزنیم اگر شد با حضور پرهیاهوی خویش و اگر نشد با به میدان کشیدن لشگریان مسلح برای نشان دادن حکومت نظامی در ایران.
سال گذشت درست روزی قبل از «روز قدس» مطلبی نوشتم که ترجیح می‌دهم عینا اینجا کپی کنم٬ بدون هیچ تغییری٬ سال گذشته حضور مردم گسترده‌تر از آن که پیش‌بینی می‌کردیم بود امیدوارم امسال نیز چنان شود. هر چند رژیم نیروهای مسلح خود را به میدان آورده است تا نشان دهد که «تهران» همان «قدس» است و نشانی را اشتباه نگیریم اما به هر حال سال گذشته وحشت سرکوب از این هم بیشتر بود. بیایید نوشته‌ی سال گذشته را که روح و فضای آن روز را دارد یک بار دیگر بخوانیم:

بیایید با خودمون روراست باشیم. همه‌ی آدم‌ها که قرار نیست دل شیر داشته باشن. آدما متفاوت هستن از همه نظر و از نظر شجاعت هم. چه شجاعت در شکستن تابوها و مقدسات و باورهای ذهنی‌شون چه شجاعت در عرصه‌ی عمل اجتماعی. ترسو بودن یا شجاع بودن به خودی خود نه منفیه نه مثبت. یه ویژگیه. بعضی قد بلند هستن، بعضی قد کوتاه، بعضی چاق و بعضی لاغر، بعضی مو دارن بعضیا طاسن، اینا رو بیشتر هورمنای ما تعیین می‌کنه تا اراده‌مون. اما هر انسانی که انسان باشه ته وجودش، دته قلبش نمی‌توانه مدافع ظلم و بی‌عدالتی باشه، نمی‌توانه ساکت بنشینه و ببینه مردمی رو دارن می‌کشن فقط و فقط برای این‌که در سکوت و آرامش رایشونو می‌خوان. می‌خوان آزاد باشن، می‌خوان مث آدم زندگی کنن. تا جایی که من می‌دونم غده‌ای توی بدن نیس که هرمون بی‌شرفی تولید کنه.

و اما روز قدس!
باید اعتراف کنم من مسلمان نیستم. اصلا هیچ دینی ندارم. خود خدا رو هم قبول ندارم، هیچ نوع خدایی! اما روزهایی که مردم غزه زیر بمب و موشک بودن یه چشمم اشک بود یه چشمم خون. وقتی هم خبر یه عملیات انتحاری را می‌شونم و چند تا آدم مظلم اسرائیلی را می‌بینم که تیکه تیکه شدن باز با تمام وجود رنج می‌برم. من از این که در کشوری زندگی می‌کنم و به دولتی مالیات می‌دم که نمی‌ذاره مردم فلسطین و اسرائیل کنار هم تو دو تا کشور همسایه زندگی کنن رنج می‌کشم. همون قدر از جلادای صهیونیست بدم می‌آد که از تروریست‌های مسلمون. می‌دونم توی غزه و جولان و جایی که الان بهش می‌گین اسرائیل مردمی زندگی می‌کنن که صلح می‌خوان که از جنگ بیزارن. راه حلش هم نه نابودی اسرائیله نه نابودی فلسطین، نه رفراندوم نه هیچ طرح خیالی دیگه. فکر می‌کنم بشر متمدن داره به یه راه حل می‌رسه. دو تا کشور مستقل و همسایه. یکی به نام فلسطین یکی به نام اسرائیل تا روزی که بشر همه‌ی مرزها را برداره و انسان‌ها را با کشیدن خطای فرضی و احمقانه تقسیم نکنه.
با خودم فکر می‌کردم روز قدس چه کار کنم: توی خونه بشینم پای «بالاترین» خبر بخوانم و آرزو کنم جمعیت زیادی بیاین و برام آزادی بیارن؟ نه! این زیاد به دلم نمی‌نشینه! همش حرص و جوش می‌خورم و آخر کار دست خودم می‌دم. پس تصمیم گرفتم برم. بالاخره یه چیزی می‌شه. مرگ یه بار شیون هم یه بار. حالا با خودم فکر کردم من که اینقدر می‌ترسم و دست و پام میلرزه تا یه مامور می‌بینم، لازم نیست که پرچم سبز دستم بگیرم. بالاخره جوونای جسوری هستن که سبز هم با خودشون می‌آرن. بعد با خودم فکر کردم. اصلا مگه دفعه‌های قبل که می‌ترسیدم اما پامی‌شدم می‌رفتم تو تظاهرات، وقتی نفس جمعیت بهم می‌خورد سرحال نمی‌آمدم و یه دفعه خودمو نمی‌دیدم با انگشتان وی شده وسط جمعیت.
خلاصه می‌خواهم بگم روز قدس اگر به آینده‌ی کشورم، به آزادی خودم، بچه‌هام، همسایه‌هایم، به مردمی که آن‌طرف اقیانوس زندگی می‌کنن… علاقه‌ دارم باید پاشم برم یه کاری بکنم، یه حرفی بزنم، یه چیزی بگم. اونای که تو ایران یا فلسطین یا اسرائیل به دنیا میان می‌خواهن زندگی کنن می‌خواهن کودکی کنن، نوجوانی و جوانی کنن و عاشق بشن… نمی‌خوان زیر بمب و موشک جزغاله بشن، نمی‌خوان بمب به خودشون ببندن و بِرن جشن تولد یه دختر ۱۶ ساله رو جهنم کنن. که چی بشه؟ نمی‌خوان روی بمبایی رو نقاشی کنن که قرار بخور رو سر بچه‌های انور سیم‌خاردار.
می‌دونید چی می‌خوام بگم؟ می‌خوام بگم روز قدس، یا هر اسمی که می‌خوایم روش بذاریم، پاشیم بریم تو تظاهرات، سبز بپوشیم یا نپوشیم مهم نیست مهم اینه که پاشیم بریم، بریم یه چیزی می‌شه دیگه شاید اصلا اوضاع خوب نبود و نتونستیم کاری کنیم و شعاری بدیم، شایدم اوضاع خوب بود. اگر دل و جراتشو داریم خب، سبز بپوشیم، سبز ببریم با خودمون اما اگه نداریم هم بریم شاید نفس جمعیت خورد بهمون و زیر یه نوار سبز و گرفتیم و یه دستی بالا بردیم با انگشتان وی شده و یه شعاری دادیم و بعد با وجدانی آسوده آمدیم خونه و با خودمون گفتیم آره اینه! ما ساکت نمی‌شنیم که شرافت انسانی‌مونو به مسخره کنن، که خس و خاشاک بهمون بگن.
راستش من فکر می‌کنم با این مخمصه‌ای که توش گیر کردن خیلی نتونن سرکوب کنن. فراموش نکنید دارن می‌رن آمریکا، می‌خوان برن تو جامعه جهانی خیال ندارن منزوی بشن، خیال ندارن محاصره‌ی اقتصادی‌شون کنن. می‌خوان برن پشت میز مذاکره. همین چند روز پیش اومدن بابت کهریزک معذرت خواستن حالا… خوش خیال نیستم، گفتن خرس بچه می‌زاد یا تخم می‌ذاره گفتن از این دم بریده هر چی بگی برمی‌آد… شایدم دوباره آتیش کردن سمت مردم شاید منی که الان دارم اینا را تایپ می‌کنم روز قدس یه باتوم بخوره تو سرم، یا به هم تجاوز کنن، نمی‌دونم. راستش منه ترسو اینا رو که نوشتم باز ترسیدم، اما می‌رم هر چه شد باد باد.. مرگ یه بار شیون هم یه بار…

پارسال رفتم و یکی از بهترین روزهای زندگی‌ام رقم خورد امسال نیستم که بروم اما امیدوارم دوستانی که می‌روند شادی و شعفی را که سال گذشته من تجربه کردم تجربه کنند.

ارسال به: Balatarin::Donbaleh::100C::oyax::Mohandes::Del.icio.us::Friendfeed::Twitthis::Facebook::Addthis to other::Subscribe to Comments Feed::Subscribe to Feed

11 دیدگاه »

  1. رضا said

    به ساندیس خورهای محترم و حماسه سازان کیک و ساندیس عرضمی شود فردا از کیک و ساندیس خبری نیست.خودتونو به زحمت نندازین که فردا بیایین.. از من گفتن بود…

  2. کمبوزه کال said

    فردا بجای کیک و ساندیس کوپن آن خدمت اساتید قمه کش بسیجی‌ تقدیم میشود که بموقع آن را نقد کرده نشخوار فرمایند.

    بیت رهبری – علی‌ دیوونه(فرزانه)

  3. سیما said

    شايد هم باتوم مجاني بدن يا قمه و پنجه بوکس !

  4. مریم said

    کسی که زدن وکشتن مردم براش راحته یک بیمار روانیه خدا از جماعت نامرد بیمار روزه نمی خواد اینا هم روزه بگیر نیستن یک مشت جانی هستن که مردمو می زنن و پول می گیرن مزدورن روزه دیگه چیه

  5. چایکوفسکی said

    فردا شعبان بی‌ مخ‌ها آنچنان می گوزند که خود مقام عظیم الکون هم باید ماسک اکسیژن بذاره تا خفه نشه!!

    دفتر سردار … و سگ‌ آستان ولایت خامنه‌ای – نقدی نکبت

    ——
    لطفا از به کار بردن ناسزاهای جنسی خودداری کنید.

  6. سیامک said

    ۲ شعار پیشنهادی برای تظاهرات و اعتراضات آینده: تحجر،خشونت ..ننگ بر این حکومت

    آزادی ، استقلال ..حکومت سکولار

  7. kpk3 said

    ma bishomarim,havaye ham digaram darim

  8. تجمع مردم مقابل منزل کروبی و تیراندازی محافظان کروبی

  9. ghanoon said

    soe estefade az matne shadi sadr dar mored shiva nazar ahari. khahesh mikonam vakonesh neshon bedin

    شادی صدر – به درستی – هیاهوهای تبلیغاتی این مدافعین جعلی حقوق بشر را روندی خطرناک برای شیوا نظر آهاری می داند و معتقد است که اگر کار آنها به همین شیوه ادامه پیدا کند عملا” ممکن است فضایی را بوجود آوردند که در آن قاضی پروندهء شیوا نظر آهاری و مقامات امنیتی کشورمان تاملی را که تا امروز به خرج داده اند کناری بگذارند و واقعا” برای شیوا نظر آهاری حکم اعدام درخواست و صادر کنند

    http://balatarin.com/permlink/2010/9/3/2176642

  10. بسیجی said

    با شیپور مقام معظم رهبری بسیجیان دوباره به گوز افتادند!! بسیجی‌ بگوز اخی.

  11. مگس کش معظم said

    مقام مطلقه رهبری در حالی‌ که با مگس کش برای خانواده فیگور می‌آمدند در جواب به تظلم خانم کروبی فرمودند:

    بگویید منزل ایشان تحت ولایت ما قرار ندارد. به کدخدای چیذر باید نامه بدهند.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

