آیت‌الله خامنه‌ای در رژیم گذشته دست داشته است!

تاکسی همیشه محل خوبی است برای گفت‌وگو و دریافت درستی از افکار عمومی و جو حاکم بر روحیه مردم(۱). چند روز پیش با تاکسی به خانه می‌رفتم. صندلی جلو خانمی نشسته بود و من صندلی عقب نشسته بودم. سمت راستم مرد مسن و موقری بود و سمت چپ جوانی از طبقه‌ی متوسط رو به پایین. هنوز درست و حسابی راه نیفتاده بودیم که خوردیم به ترافیک. مرد مسن گفت: «این موقع روز دیگه معلوم نیست ترافیک برای چیه؟!» راننده گفت: «همش تقصیر این مامورای راهنمایی رانندگیه!» مرد جوان گفت: «آره از وقتی مردم رو زدن خیلی پروشدن» من گفتم: «ای بابا اینا که تو عاشورا کتک خوردن از وقتی کتک خوردن دارن سر رانندها خالی می‌کن.» خانمی که جلو نشسته بود گفت: «من خودم روز عاشورا داشتن یه ماموری را می‌زدن رفتم نذاشتم اینا هم اکثرشون بدبخت و بیچارن دلشون خونه.» راننده در حالی که روزنامه‌یی را از روی داشبور می‌داد عقب گفت: «نگاه کنید امروز اینو مجانی دادن به تاکسیا.» روزنامه را گرفتم. اسمش اگر اشتباه نکنم «امین» بود و مربوط به نیروی انتظامی. در واقع چند صفحه عکس بود همان عکس‌هایی که در «گرداب» می‌گذارند. حدود ۲۰۰تا عکس بود. عکس‌ها را نگاه کردم و گفتم:«می‌دونید چیه؟» راننده گفت: «نه! همین الان دادن» گفتم:«عکس راهپیمایان روز عاشورست دادن برای شناسایی!» جوان سمت چپی دیدم سرک کشیده توی روزنامه راننده داشت از توی آینده به من نگاه می‌کرد چشمکی به او زدم و رو به جوان گفتم:«این یکی خیلی شبیه توئه‌ها! شیطون سبیلاتو زدی؟» خندید و روزنامه را گرفت و گفت:«په این که خود شمائید دمتون گرم چقدر دل و جرات دارید که سبیلاتونم نزدین!» همه زدیم زیر خنده و خانم جلویی برگشت به عقب و گفت:«می‌شه لطف کنیم بدین منم ببینم» روزنامه را جوان سمت چپی داد جلو و او خانم جلویی شروع کرد به نگاه کردن عکس‌ها و زیر لب ناسزا می‌گفت و بعد با صدای بلند گفت:«یک میلیون نفر آمده بودن حالا گیرم ۲۰۰تا عکس‌ هم انداختین، آقای رانند یه وقت شیطون گولتون نزنه…» راننده که ناراحت و دمغ شده بود نگذاشت حرف خانم مسافر تموم بشه و گفت:« دستون درد نکنه! همینمون کم بود که آدم فروشی کنیم! تف به این زندگی صب تا غروب باید دنده عوض کنیم و دود بخوریم باز سرافکنده شب بریم خونه دلمون خوش باشه نون حلال می‌بریم سر سفره‌ی زن و بچه‌مون حالا آدم فروشی بکنیم!» مدتی همه ساکت شدند. خانمی که جلو نشسته بود گفت:«ببخشید منظوری نداشتم. افشاگری‌های محسن مخملباف را شنیدن، شما باید جون بکنید برای یه لقمه نون بعد آقا اسب میلیون دلاری و کلکسیون پیپ داشته باشه!» راننده گفت: «آره تو ماهواه دیدم. حالا بذار اینا برن بعد کثافت‌کارشون معلوم می‌شه» مرد جوانی که سمت چپ من نشسته بود گفت:«ای خانم این آقای مخملباف هم از خودشونه این همه به قول خودش افشاگری کرده که بگه آقا تریاکی نیست. همه می‌دونن که تریاکیه!» خانم جوان گفت: «مخملباف یه وقتی با اینا بوده الان دیگه عوض شده.» من پریدم وسط گفتم:«آره. به هر حال افشاگری بدی نبود. هر چند مردم الان خودشون همه چیزو می‌دونن و دیگه کسی گول ظاهر اینا را نمی‌خوره.» بعد رو کردم به مرد مسنی که سمت راست نشسته بود گفتم:«نظر شما چیه؟ شما که رژیم سابق هم دیدین به نظرتون مردم اینبار پیروز می‌شن!» مرد مسن لبخندی زد و گفت:«خوبه یکی نظر ما را پرسید؟» همه ساکت شده بودن که ببین چی می‌خواد بگه و او بعد از کمی مکث گفت:«دیکتاتوری توی این دوره زمونه دیگه جایی نداره اینا هم دیگه نفسای آخرشونو می‌کشن دارن خانه روشنی می‌کنند.» من که انتظار داشتم الان یه حرف دایی‌جان ناپلئونی بشنوم و بحث را دست بگیرم خیلی از حرف پیرمرد خوشم آمد بقیه هم همین‌طور او ادامه داد:«توی اون افشاگری خیلی چیزا گفته بودن اما یه چیزو مهمو نگفتن» چارتایی گفتیم:«چیو؟» و پیرمرد لبخندی زد و گفت:«اینو که خامنه‌ای توی رژیم گذشته دست داشته!» یکه خوردیم و نمی‌دونستیم چی بگیم که رانند گفت:«یعنی چی؟» پیرمرد گفت:«خب! هیچی توی رژیم گذشته دست داشت دیگه!» و بعد دستش را بالا آورد و تکان داد! ما تازه منظور او را فهمیدیم و زدیم زیر خنده! راه هم باز شده بود و ماشین سرعت گرفت و ما پنج نفری می‌خندیدم به لطیفه‌ی بامزه‌ی پیرمرد. من در دلم گفتم:«آی! عجب ۲۲ بهمنی بشه امسال! اینا می‌آن مردم را بترسونن اما مردم دارن به ریششون می‌خندن!» بچه‌ها ۲۲ بهمن بادتون نره! اینا بهمن آمدن بهمن هم می‌رن!

پانویس
۱- البته بعضی از رانندگان تاکسی و آژانس‌های دولتی و تاکسی‌های خطی با وزارت اطلاعات همکاری می‌کنند و باید در این مورد خیلی حواستان جمع باشد.

پیوند در بالاترین

ارسال به: Balatarin::Donbaleh::100C::oyax::Mohandes::Del.icio.us::Friendfeed::Twitthis::Facebook::Addthis to other::Subscribe to Comments Feed::Subscribe to Feed

29 دیدگاه »

  1. kaveh Ahangar said

    INA REJIM VAGHAN FEKR MIKONE KE HOKAMTE KHODA HASTAN, YANI OSTAD KHAMENEII KHODAST, JALEBE, PAS INA KAFAR HASTAN VA MOHAREB, PAS BAR MA VAJEB AST KE KAFARAN RO AZ BEIN BEBARIM BAR TEBGHE CHIZI KE KHODESHON MIGAN, CHON KASI KE MIGE KHODAST SHERK AVARDE, KHEILI JALEB SHOD, HALA INA DASTO PISH GREFTAN KE PAS NIOFTAN VA YE BAHANE VASE KOSHTANE MARDOM PEYDA KONAN, IN HAME POLE OSTAD KHAMENEII HAM MIRE VASE BASIJ KE VASASH ADAMKOSHI KONE, ALABTE AKSARE IN HOKOMATIA ASLAN MAZHABI HAM NISTAN VAGARNE ADAM NEMIKOSHTAN, KHOLASE HAME HI RO MEHVARE POL DOR MIZANE, YANI VASE POL YE EDDE HAMVATANAYE KHODESHONO MIKOSHAN, VAGHAN KE KHEILI PASTI MIKHA,

    DOROOD BAR MARDOME IRAN

    • balva said

      کاوه آهنگر گرامی با استفاده از فارسی نگار فارسی کردم.
      «اينا رژيم واقعا فكر ميكنه كه حکومت خدا هستن، يعنى استاد خامنه اى خود است، جالب، پس اينا كافر هستن و محارب، پس بر ما واجب است كه کافران رو از بين ببريم بر طبق چيزى كه خودشون ميگن، چون كسى كه ميگه خدا است شرک آورده، خيلى جالب شد، حالا اينا دست و پيش گرفتن كه پس نیفتن و يه بهانه واسه كشتن مردم پيدا كنن، اين همه پول استاد خامنه اى هم ميره واسه بسيج كه واسش آدمكشى كُنه، البته اكثرِ اين حکومتیا اصلا مذهبى هم نيستن وگرنه آدم نمی‌کشتن، خلاصه همه چی رو محوره پول دور ميزنه، يعنى واسه پول يه عده هم‌وطن‌های خودشونو ميكشند، واقعا كه خيلى پستى ميخواه
      درود بر مردم ایران
      »

  2. miniwall said

    داستان جالبی بود، سعی کن دفعه ی بعدی خلاقیت بیشتری به خرج بدی تا نویسنده ی خوبی بشی.

  3. ب said

    روزای اول میگفتید هفته دیگه کار نظام تمومه بعد گفتید چهلم کشته ها بعد گفتید 13 ابان بعدش 16 اذز حالا هم بگید 22 بهمن ما که منتظرتونیم گورتون رو بکنیم

    • balva said

      جناب ب!
      شما سی سال است که ما را و اکثریت مردم ایران را زنده به گور کرده‌اید و ایران را تبدیل به قبرستانی کرده‌اید پر از آه و ناله. ما شما را در گور نخواهیم کرد چون ما ضد خشونت و اعدام هستم. شما را «آدم» می‌کنیم تا ببنید زندگی کردن در کشوری آزاد که عدالانه و انسانی توسط خود مردم اداره می‌شود چقدر زیبا ست. مهم نیست سی سال با امید و آرزوی آن روز زندگی کردیم چند ماه دیگر هم تحمل می‌کنیم. ۲۲ بهمن نروید چند ماه بعدش خواهید رفت.

  4. ایران سرفراز said

    من خودم توی یه تاکسی بودم و چند بار هم باهاش مسیر همیشگی رو تردد کردم. فکر نمیکردم حکومتی و بدبخت باشه، اما وقتی سر پول (یه صد تومنی که انگار یه بچه 1 ساله روش خط خطی کرده باشه و به نظر اون مرتیکه روش شکلک کشیدن) بحثم شد، فهمیدم به راحتی نباید جلو هر کسی هر حرفی رو زد…
    اما نباید ترسید.
    سال آینده که این هدفمند کردن یارانه ها اجرایی شد، خود مردم وقتی بهشون فشار اومد میان وسط و ترتیبشون رو میدن…
    حالا ببین من کی گفتم…
    خودشون دارن همه مردم رو (چه سبز و چه غیر سبز) زیر گیوتین اقتصاد میبرن…

  5. pepsi said

    ghesmate akharo 3 bar khoondam ta joke ro begiram lol
    merc

  6. وحید said

    داستان خوبی بود ولی توی ایران اینقدر هم نمیشه راحت در مورد سیاست حرف زد

  7. ایران سرفراز said

    اگر دوست داری میتونی صبور باشی و ببینی کی گور کی رو میکنه!!!
    مردم گور این نظام و آدم کش هایی مثل شماهارو یا نظام گور این مردم رو (که اگر این کار رو بکنه گور خودش رو در اصل کنده…)
    در هر صورت این ارّه ای هست که رفته اندر ما تحت شماها… چه بره، چه بیاد

  8. باز هم مثل هميشه بيست

    وبلاگ من هم به روز شد با مطلب :
    موسوي …. خورديم بهت راي داديم!!!

    اگه تونستين باز يه راهي واسه بالاترين براش پيدا كنيد
    راستي لينك وبلاگ من را تصحيح كنيد و «1» به آن اضافه كنيد
    http://anoosheh1.wordpress.com/
    با سپاس از لطف بيكران شما

    • balva said

      انوشه‌ی عزیز، پیوند را اصلاح کردم اما متاسفانه الان نمی‌تونم توی بالاترین لینک بدم امیدوارم یکی از دوستان پیام تو را ببینه و این کار را بکنه!

  9. جواد said

    مطلب خوبی بود ، واقعاً جامعه در حال تغییراتی هست که در همه پوسته های جامعه این تغییر حس میشه ، ممنونم از مطلب خوبتون

  10. A said

    اون حضرت اجل که اون بالا افاضه فرمودن خوب خبر داره که تو جامعه خصوصا بعد از عاشورا چه خبره منتها خودش رو زده به نفهمی . . . حرف امروز و فردا نیست . . .
    ساعت دگرگونی در این مملکت به شماره افتاده . . . این نه از اون توبمیری های سابقه
    خون مردم بی گناه روز روشن کف خیابونای این ممکت به گردن شما حرامیاس
    خوب نگا کن فیلمای کشتار و تو موبایل زن و بچت هم احتمالا خواهی دید
    دیگه اونی نفمیده خواجه حافظ شیرازه

    نفهمی بد جور کار دستتون داد . . .

    میگی نه بنشین و بشمار . . .

  11. زهرا said

    امیدوارم که روزی بیاد که کسی گور کسی دیگه رو نکنه. مردم رعیت و برده حساب نشن ، بت پرستی از بین بره. همه ایرانیها با تمام نفرت ها اما در امنیت کنار هم زندگی کنند. اینها از بین بره دیکتاتور هر اسمی که داشته باشه قدرت پیدا نمیکنه

    • balva said

      زنده باشی. به امید آن روز.

  12. maryam said

    دوستان ، جواب ابلهان خاموشی است.

  13. مهران said

    دوستان ناراحت نشید. ببینید اون یه نفر بود و ما چند نفریم.

  14. احسان said

    ببخشید من نگرفتم چی شد.. نقش داشته یعنی چی ؟!!

    • balva said

      احسان جان، بنده نگفتم «نقش» داشته! عرض کردم «دست» داشته! اونایی که در رژیم گذشته نقش داشتن! ناصر ملک‌مطیعی و بهروز وثوقی و پوری بنایی بودن! ایشان در رژیم گذشته دو عدد دست داشتند که یکی را بعد از انقلاب از دست دادند! 🙂

  15. […] آیت‌الله خامنه‌ای در رژیم گذشته دست داشته است! تاکسی همیشه محل خوبی است برای گفت‌وگو و دریافت درستی از افکار […] […]

  16. ExGee said

    چرت و پرت گویی یک حدی داره . کسایی که تا الان داشتن توی وبلاگشون عکسای سلب و آهنگ ساسی مانکن می گذاشتن حالا نشستن تحلیل سیاسی می کنن .

    • balva said

      اول این که این تحلیل سیاسی نبود. گزارش خبری بود.
      دوم این که در این وب‌لاگ تا به حال صحبتی و عکسی از جناب ساسی مانکن نشده است.
      سوم این که کسی که تحلیل سیاسی می‌کند باید از جهان پیرامونش باخبر باشد و از جمله این که بداند ساسی‌مانکن کیست و چه می‌گوید و موسیقی زیرزمینی ایران در چه وضعیتی است.
      چهارم این که توصیه می‌کنم شما هم کمی ساسی‌مانگن گوش کنید و از «پارمیدا» بشنوید بد نمی‌بینید.
      پنجم این که منم فیلم Cosas insignificantes را دوست دارم.

      • ExGee said

        بنده منظورم شما نبود . لطف کنین یکم دوستانی که براتون نظر گذاشتن رو چک کنین .

  17. balva said

    ExGee عزیز!
    وقتی به وب‌لاگ خوبتان سرزدم مطمئن شدم منظورتان این نوشته نبوده. به هر حال خوش‌حال شدم که سببی شد برای آشنایی با وب‌لاگی خوب. با اجازه به آن پیوند می‌دهم تا بیشتر سر بزنم.

  18. مسعود-بالا said

    اتفاقا این یکی از کم کاریها در جنبش سبز است که به مسائل اقتصادی کمتر اهمیت داده میشود و کسی هم نیست که توجه مردم را به این قبیل مساول جلب کند. متاسفانه اکثر بحثها و صحبتها حول محور امام حسین و حسن و تقی و نقی و یزید و معاویه میگرده و از شما چه پنهان من بشخصه از این موضوع و کمبود بحث های اقتصادی خیلی وحشت دارم.

  19. AMITIS said

    راستی این جناب ب خان مرتب در حقیقت نیوز حرف ببخشید مفت زیاد می زند محل فاضلابی بهش نذارید ببینیم از …ن تحریف نژاد چه قدر خورده که این قدر ترکیده. از این مزدوران نجس زیاده والا پاسخشو بدیم باید به نظرم کفاره پس بدیم. این دنیا مال اینا اون دنیا مال ما همواره حرفم به این ک…ن نشسته ها اینه
    پاینده موفق و سلامت باشی BALVA جون

  20. […] ۱- آیت‌الله خامنه‌ای در رژیم گذشته دست داشته است! ۲- نوشتن در مورد سن خانم‌ها دل شیر می‌خواهد که البته […]

  21. […] +بطلان عملی مرجعیت خامنه‌ای در حکم حرمت چهارشنبه سوری +آیت‌الله خامنه‌ای در رژیم گذشته دست داشته است! + شعری منتشر نشده از مقام معظم رهبری […]

  22. علی محفوظ پور said

    اولا الاغ بیشعور از چیزی که نمی دونی حرف نزن.دوما اگر آقای خامنه ای کاری می کند چون شاهنشاه است به شما هیچ ربطی ندارد.درضمن آخر اجساد شهدا را می خواهد بکوند کونش خودتو نوشتنت.

    بدون تشکر
    علی

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

