احسان فتاحیان زیر تیغ دژخیمان – چند دقیقه‌ی دیگر ۲۰ آبان می‌شود.

رفتم که بخوابم. تا چشم‌های‌ام گرم می‌شد. چهره‌ی مظلوم با خنده‌ی تلخ احسان فتاحیان جلوی چشمم می‌آمد. نتوانستم بخوابم. با خود گفتم: از دست تو که کاری برنمی‌آید فردا چند ساعت دیگر قرار است جانش را بگیرند تا این دراکولای خون‌آشام شبی دیگر از تابوت بیرون بیاید و به حیات ننگین خود ادامه دهد.

من
درد در رگان‌ام
حسرت در استخوان‌ام
چیزی نظیر آتش در جان‌ام
پیچید.

سرتاسر وجود مرا
گوئی
چیزی به هم فشرد
تا قطره‌ئی به تفتگی‌ی خورشید
جوشید از دو چشم‌ام
از تلخی‌ی تمامی‌ی دریاها
در اشک ناتوانی‌ی خود ساغری زدم. (احمد شاملو، با چشم‌ها)

نمی‌دانم این سیاست‌بازان دغل برای چه این‌گونه شتاب‌زده می‌خواهند این فرزند کردستان را به قتل برسانند و حتا برای قوانین متحجرانه‌ی خود هم ارزشی قایل نیستند؟ آیا می‌خواهند آتش جنگی را در کردستان شعله‌ور کنند تا با شعارهای عوام‌فریبانه و وطن‌پرستانه «جنبش سبز» را از اولویت بیندازند و به بهانه‌ی تجزیه‌ی کشور وحدت آب‌دوغ‌خیاری ایجاد کنند؟
احسان جان شرمنده‌ام در شبی که تو گرسنه و دردکشیده و هراسان به صبح می‌رسانی من خواهم خفت! این چند خط را هم برای نجات تو از مرگ ننوشتم برای نجات خودم نوشتم. شرمگین هستم، از ناتوانی خودم. اشک‌های‌ام را با پشت دست پاک می‌کنم و در دل با تمام وجود آرزو می‌کنم تلاش زنان و مردانی که در این روزها برای زندگی تو تلاش کردند به ثمر برسد و حکم لغو شود.
هر انسان بی‌گناهی را که می‌کشند بخشی از شرافت ما و انسانیت ما را فرومی‌کاهند. ۵ دقیقه‌ی دیگر ۲۰ آبان می‌شود. نه این سرنوشت ما نیست که دست بسته و ناتوان و درهم شکسته مرگ عزیزان خود را شاهد باشیم. آرزو می‌کنم، عمیق و از ته دل آرزو می‌کنم، فردا احسان اعدام نشود. دیگر «دار» درد حاکمان جائر را دعوا نمی‌کند. امیدوارم روزی این ‌سرزمین «بیدار» به سرزمینی بی‌«دار» تبدیل شود و دیگر جان هیچی انسانی گرفته نشود و عرق شرم بر جبین شهروندان‌اش که باید ناظر مرگ انسانی دیگر باشند ننشیند.

مطلب مرتبط
× رنجنامه احسان فتاحیان، به قلم خودش که چند روز پیش نوشته است.

5 دیدگاه »

  1. پویان said

    ba ejazat matlabeto tu facebook share kardam
    ba sepas az matlabe ghashanget va be omide ruzi ke digar zendani siasi va eedam manaee nadashte bashad

    • balva said

      سپاس پویان عزیز، امیدوارم فردا خبر خوب اعدام نشدن احسان را بشنویم.

  2. ماه said

    من با جرمش کاری ندارم

    با اعدام مخالفم

    به هر جا تونستم زنگ زدم

    نه مسلمونا بهم گوش دادن

    مسلمون‌ها هم میدان؟

    خدایا تو کمک کن

  3. ario222 said

    درود
    بسیار جالب بود

    من مطلبی رو در مورد آرامگاه کوروش و احتمال یافت شدن و نابودی جسد کورورش زیر عنوان ” آیا جمهوری اسلامی، پیکر پاک نماد ایران و اولین ندادهنده حقوق بشر، کوروش بزرگ هخامنشی را نابود کرده است ؟ ” نوشتم
    خوشحال میشم اونو بخونین
    اکانت من در بالاترین بستست
    اگر میتونین اونرو قرار بدین
    بقیه هم بدونن و تصمیمی بگیریم
    چون بسیار مهمه

    این آدرسش

    http://ario222.wordpress.com/2009/11/11/آیا-جمهوری-اسلامی،-پیکر-پاک-نماد-ایران/

  4. […] کش فریاد! * اعدام زینب جلالیان و خشونت علیه زنان * احسان فتاحیان زیر تیغ دژخیمان – چند دقیقه‌ی دیگر ۲۰ آب… * احسان فتاحیان و جنبش […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

