۲۵ بهمن از «انقلاب» تا «آزادی» در دفاع از انقلاب برای آزادی!

حرکت موسوی و کروبی برای درخواست مجوز برای راهپیمایی در ۲۵ بهمن بی‌شک حرکت بسیار درستی است و خرده‌گیرانی که نظر به عیب می‌کنند و می‌گویند مجوز گرفتن از حکومتی سراسر وقاحت و جنایت کار بیهوده‌یی است و احتمالا مشروعیت دادن به آن است فراموش می‌کنند که مرحله‌ی کنونی از جنبش مردم مرحله‌یی نیست که مردم در خیابان باشند بعد مجوز گرفتن عقب‌نشینی محسوب شود. پاسخ به این سوآل که «آیا با رهبری موسوی و کروبی می‌شود امیدی به بهبود اوضاع داشت؟» شاید منفی باشد اما وقتی گزینه‌ی دیگری در میان نیست پرسش اساسی‌تر این است که «چه باید کرد؟» اپوزیسیونی که موسوی و کروبی را جزیی از جمهوری اسلامی می‌داند که به عنوان مانعی برای انقلاب و سرنگونی جمهوری اسلامی عمل می‌کنند در این یک سال گذشته که عملا تظاهرات در داخل کشور صورت نگرفت و موسوی هم جز بیانیه دادن کاری نکرد و کروبی هم فقط کتک خورد و به خانه‌اش حمله شد و کاری صورت نداد فرصت این را داشتند که رهبری مبارزات مردم ایران را به دست بگیرند اما به هر حال این کار را نکردند یا نتوانستند یا نخواستند یا اینقدر درگیر دعواهای بین خودشان بودند که فرصت هیچ اتحاد عملی به دست نیامد!
به هر حال ۲۵ بهمن موسوی و کروبی درخواست مجوز کرده‌اند. طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی هیچ بهانه‌یی برای صادر نکردن این مجوز وجود ندارد. مجوز ندادن به این راهپیمایی که برای وحدت با مبارزات مردم مصر و تونس است به خوبی و درستی چیزی را که البته هم ما هم تمام جهان می‌داند یک بار دیگر نشان می‌دهد. جمهوری اسلامی و باند کودتاچی حاکم هواداری در ایران ندارد و اگر لحظه‌یی چماق و گلوله‌اش را بردارد میلیون‌ها نفر به خیابان‌ها خواهند ریخت.
دوستان خارج کشور به‌جای بهانه تراشی و محکوم کردن موسوی و کروبی به حمایت از مردم ایران و راهپیمایی ۲۵ بهمن بپردازند و در سراسر جهان حمایت مردم ایران را از انقلاب مصر و تونس و مبارزات مردم ایران نشان دهند. ما باید دست در دست آزادی‌خواهان سراسر منطقه با جنگ دیکتاتورهای برویم دیکتاتورهایی که مانند خامنه‌ای ادای مبارزه با آمریکا را دارند یا دیکتاتورهایی مانند مبارک که دوست و شریک آمریکا در منطقه است و از آمریکا سالانه میلیاردها دلار کمک نقدی دریافت می‌کند. ما ایرانی، ترک، عرب، کرد یا هر ملیت دیگری باید متحد و یک پارچه علیه دیکتاتوری به پا خیزیم و بدانیم کشور مستقل آزاد در میان کشورهای دیکتاتوری معنا ندارد. خمینی می‌خواست انقلاب خون‌ریز اسلامی را صادر کند ما نیازی به صدور آزادی‌خواهی برابری‌طلبی نداریم که هر انسانی خود آزاد و برابر به دنیا می‌آید و اگر زور و فشار و باورهای نادرست نباشد آزادی‌خواه و برابرطلب است ما فقط باید دست دوستی دراز کنیم و بگویم خاورمیانه‌یی آزاد می‌خواهیم همه‌ی دیکتاتورها باید به زباله‌دانی تاریخ بروند. عصر عصر آزادی و برابری است عصر شوونیسم‌های ملی‌گرا، عصر دین‌داران تروریست، عصر پادشاهان مخبط که با شیهه اسب به فرمانروایی برسند، نماینده‌های و سایه‌های خدا روی زمین به پایان رسیده است عصر عصر انسان است. انسان آزاد انسان برابر انسانی که زمین را آباد می‌خواهد و خاک را سبز.
۲۵ بهمن از انقلاب تا آزادی در سراسر ایران و جهان حمایت خود را از انقلاب برای آزادی فریاد می‌کنی.

5 دیدگاه »

  1. Ashkan said

    jaleb minevisi. edame bede…

  2. گرامشی said

    بلوا جان مقاله بسیار خوبی بود ولی مسئله امروز ما این نیست که ایا انتقادات بجای ما باعث تضعیف موسوی و کروبی میشود یا نه, همه خوب میدانیم که موسوی و کروبی با متوقف کردن و لغو تظاهراتهای قبلی خود از کس و سازمان سیاسی دیگری بیشترین ضربه را به اعتبار و حیثیت سیاسی و فردی خود زدند و اینک مردم این حق دراند تا در جدی بودن آنان شک داشته باشند و از جمله بپرسند چرا 25 بهمن و نه روز دیگری مثلا 21 بهمن؟ شکی نیست که رژیم به هیچ عنوان اجازه تظاهرات را نخواهد داد و کوچکترین شکی در این مورد تصوری خام خواهد بود. در ثانی مگر چند بار باید یک رژیم را ازمایش کرد؟ و یا نامه نوشت؟ تعداد نامه هائی که از فردای برقراری این رژیم ننگ آفرین و تحت عناوین مختلف و از سوی افراد و سازمانهای مختلف چه بطور سرگشاده و یا خصوصی نوشته شده شاید از عدد یکصد پیشی بگیرد ولی ایا تا کنون نتیجه ای بر آنها بدست آمده؟ شاید تنها نتیجه اش جری تر و درنده تر شدن رژیم بوده باشد و بس. از فردای روز «انتخابات» حضور آن جمعیت میلیونی که از بعد از سقوط رژیم شاه سابقه نداشته میتوانست و میخواست تا کار این رژیم را یکسره کند ولی اقایان موسوی ودوستان که سقوط این رژیم را مترادف با مرگ سیاسی خود میدانند, بلافاصله دست بکار شدند و مردم را ارام کردند و مدت زمان بیشتری را نیز برای تجدید قوای رژیم تهیه دیدند. اگر در آنروزها شاهد ریزش برخی از نیروهای امنیتی و دراوردن لباسهای خود و گرویدن به مردم را دیدم, این انتظار و برداشت را داشتند که دیگر کار رژیم ساخته است, ولی هیهات که این چنین نشد و اینک شکی نیست که دوباره مزدوران و نیروهای امنیتی رژیم با قدرتی بیشتر به مردم حمله خواهند آورد و شاهد هیچگونه ریزش و گرویدن آنها به مردم نیز نخواهیم بود چون دیگر از اینده خود و به پیروزی جنبش شدیدا مشکوک خواهند بود و خوب میدانند که اگر به مردم بپیوندند از آتش انتقام خونین رژیم در امان نخواهند ماند, مانند همان سردار سپاهی که بخاطر مخالفتش با رژیم چند روز پیش و تحت ادعای خنده دار «ادعای امام زمان بودن» به دار آویخته شد. اینهاست آن مسائلی که موسوی و دوستانش باید فکر کنند و جوابی برایشان بیابند.

  3. بلوا عزیز، موافقم که این اقدام خوبی بود و بهتر از بی عملی بود. نمی خواهم گیر بدهم که چرا نامه را خطاب به مردم ننوشتند چون از این دو انتظار بیشتری ندارم. اما با توجه به سابقه ی این دو نفر می توان پیشبینی کرد که اگر این درخواست رد شود (که می شود) این دو کار بیشتری نخواهند کرد چون خط قرمزشان رعایت قوانین ج.ا است. به علاوه این دو نفر تا به اینجا از هر «قانون شکنی» که بتواند منجر به دستگیی شان شود اجتناب کرده اند. اما اینکه مردم در این روز چه می کنند بحث دیگری است. چیزی که عیان است اینکه حکومت دوباره خیابان را با دژخیمان اش پر می کند. متأسفانه چیزی که من پیش بینی می کنم یک تجربه ی سرخوردگی دیگر است: یک عده جوان پرشور و دلیر به خیابان می روند. می بینند که تعداد پلیس های ضدشورش از خودشان بیشتر است. دوباره به خانه برمی گردند و لینک می دهند و …. همان داستان سابق. البته امیدوارم این بار تجربه مثبت تری رو شاهد باشیم.

  4. غضنفر said

    حالا دعا کنید شاید فرجی شد و اجازه دادند بیایم به صحنه

  5. balegh said

    مساله به نظر من اینست که خیلی ها هربار دلشان را به فعالیت های اصلاح طلبان خوش می کنند و چون اصلاح طلبان هم بدنبال تغییرات اساسی نیستند و حافظ نظام جمهوری اسلامی هستند در نتیجه کسانی که دلشان را به اینها خوش می کنند دوباره و چندباره سرخورده می شوند. تا کی مردم می خواهند افسارشان را به اصلاح طلب ها بدهند من نمی دانم! ولی می دانم که از اینها چیزی در نمی آید.
    البته خیلی ها هم دلشون رو به این خوش می کنند (مثل خود من) که در یکی از این حرکت ها کنترل از دست اصلاح طلب ها در بره و مردم حق این رژیم جنایتکار را کف دستشون بزارن
    امیدوارم 25 بهمن اینچنین شود. چون من مطمئن هستم که هر وقت مردم ذره ای آزادی ببینند دوران اصلاح طلب ها هم بسر می آید

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

بیان دیدگاه